БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫН ӘЗІРЛЕУ
Не өзгерді?
KZEMP/QCBS-03 жобасының негізгі элементтерінің бірі Қазақстандағы педагогикалық білім беру мазмұнын құзыреттілік және студентке бағдарлану бағытында жаңарту болды. KZEMP/QCBS-03 жобасының бірінші кезеңінде жүргізілген қажеттіліктерді талдау педагогикалық білім теориялық тұрғыдан берік деп саналғанын, бірақ педагогиканың практикалық аспектілері жоқ екенін көрсетті – түлектер өз білімдерін мектептерде жаңа мұғалімдер ретінде тәжірибеде қолдануда озық болмады. Бұл болашақ мұғалімдер университетте оқып жүргенде және әсіресе мектептерде тәжірибеден өту кезінде әртүрлі педагогикалық тәсілдерді қолданудың практикалық тәжірибесімен көбірек танысуы керек дегенді білдірді. Сонымен қатар, ПБ білім бағдарламалары болашақ педагогтардың цифрлық дағдылар мен сауаттылық, инклюзивті оқыту, пәнаралық қызметті жүзеге асыру (STEAM немесе CLIL арқылы), сондай-ақ оқытуға және үздіксіз кәсіби дамуға зерттеуге негізделген көзқарас сияқты пәнаралық құзыреттерін дамытуы керек. Негізгі куррикулум осы құзыреттердің мәнін сипаттайды, жаңа білім беру бағдарламаларын жүзеге асыру барысында қарастыру үшін негізді ұсынады.
ПБ жаңа білім беру бағдарламалары үш құрамдас бөліктен тұрады: мемлекеттік стандарттармен реттелетін және мамандығына қарамастан жоғары оқу орындарының барлық студенттері үшін міндетті құрамдас бөліктен, педагогикалық тәжірибені қамтитын және ПБ барлық білім беру бағдарламаларына ортақ педагогикалық құрамдас бөліктен және пәнді оқып-үйренуді, сондай-ақ қорытынды аттестаттауды қамтитын пәндік компоненттен. Әрбір білім беру бағдарламасының құзыреттері Қазақстанның Ұлттық біліктілік шеңбері мен Еуропалық біліктілік шеңберінің құзыреттілік деңгейлеріне, сондай-ақ Дублин дескрипторларына, Қазақстанның ұлттық кәсіби стандарттарына және мұғалімдердің білім беру саласындағы халықаралық құзыреттілік шеңберлеріне сәйкес сипатталған (мысалы, салыстырмалы талдау жүргізілген елдерден мысалдар: Финляндия, Канада, Эстония, Польша, Сингапур).
Педагогикалық компонент жан-жақты оқу орталарында (физикалық, онлайн, аралас және гибридті) білім алушылардың әртүрлі типтерін қолдау (инклюзия), оқу үдерісіне белсенді қатысу арқылы оқушылардың болашақ дағдыларын дамыту, сондай-ақ педагогикалық тәсілдерді, оқытуды сындарлы үйлестіру, оқыту және бағалау әдістері және оқыту бойынша нұсқаулық сияқты өзекті білім беру мәселелерін шешуге бағытталған. Жаңа білім беру бағдарламалары сонымен қатар бағдарламаның барлық кезеңінде мектептердегі педагогикалық практиканың неғұрлым жүйелі, құрылымдық және мақсатты кезеңдеріне ерекше назар аударады, оның барысында болашақ педагогтар бастаушы мұғалімдер ретінде өздерінің кәсіби бағдарлары мен құзыреттерін біртіндеп қалыптастырады.